Известие

Collapse
No announcement yet.

Високо налягане на турбото 2.4 жтд

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Високо налягане на турбото 2.4 жтд

    Колеги от 4 дни съм с моят нов Алфонсо,доволен съм от сделката и колата,но има 2-3 неща за корекция.Едно от тях е,че ми излиза грешка за високо налягане.Мотора е 136 кс,и в движение я закачах с АТС и ми излизаше тая грешка.Получава се като карам примерно на 3-та,изрежа я докъм 3-3500 оборота и преди още да превключа на 4та,дюзите ми светнат на таблото и колата спира да набира за около 3-4 секунди.Ясно ми е,че горивото се спира заради високото налягане и си свалих турбото да погледна разтоварващия клапан.Не записах точно модела на турбината,но клапана е с лостов механизъм,който явно се движи като се двигне по-високо налягане и отваря една клапа.На ръка едвам го помръдвах тва лостче,капнах му масълце на подвижните връзки,с пистолет с въздух го раздвижих,но явно толкова трябва да си е тегав,заради пружината вътре.Смених и късото маркуче до клапана,евентуално да не губи там налягането.Сглобих всичко,но при настъпване на 3-4-5та дюзите пак си присветват и колата спира да набира.Други ми казаха,че лостчето при клапана трябва на ръка да се движи и че работи на вакум,а не се задейства от високо налягане,обаче според мен точно тоя клапан си има пружина вътре и няма как от вакум да се мърда,още повече,че трябва да избута тва лостче,не да го издърпва.Преди имаше случай с Либра 1,9 жтд,същия проблем,но му размениха само някакви вакуми и колата се оправи,започна да се разтоварва.Давайте мнения,ако и при мен е от вакуми,казвайте къде са да ги прегледам и така
    Alfonso 1.3 Boxersigpic EX

    Alfonso 156 2.4 140 -new breed

  • #2
    Не е от вакум. От налягането е. Имаш един маркуч излиза от турбото и влиза в клапана. Можеш да го тестваш с компресор да му надуеш 1 бар и да видиш дали ще помръдне.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Първо пробвай да изчистиш датчика за налягане - намира се отзад на смукателния колектор - на моя дупката му беше напълно задръстена от гняста, пускана от тъпия ЕГР.
      AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

      Comment


      • #4
        Извинявам се,че ползвам темата на колегата.Имаше една тема за почистване на клапана,който управлява турбото.Ако някой я намери,нека пусне едно линкче.Благодаря.
        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
          Извинявам се,че ползвам темата на колегата.Имаше една тема за почистване на клапана,който управлява турбото.Ако някой я намери,нека пусне едно линкче.Благодаря.
          Ето е.

          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...370&highlight=

          Но може би е безмислено отварянето на този клапа.....
          Просто наптъскай с обезмаслител в дупките, също така и махни филтърчето и там наптъскай в дупката и продухай.....
          Също така може би има значение коло е съпротивлението измерено на бобината може би трябва да е около 17ома.
          За колегата пусмал темата с 136кс. алфа май не е от този клапан.....
          Щом си свалял турбото.......
          Attached Files
          sigpic
          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
          147 JTDm 140-Малката манекенка
          GT- JTDm 150

          Comment


          • #6
            Аз не мисля да го разкапсуловам,само искам да го понапръскам профилактично.....
            Last edited by undy; d.m.y г., 15:59.
            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
              Аз не мисля да го разкапсуловам,само искам да го понапръскам профилактично.....капачето на филтърчето го махнах,но самия филтър няма вадене,помръдва малко,не не излиза......
              Разгледай го добре, трябва да е на зъбчета.
              Просто се щраква и се закопчава.
              Пусни някоя снимка да не е по-различен, че във фиат форума бяха писали, че някой ги нагрявали.......
              То по принцип май там където е филтъра е по-важно да се на пръска, защото там работи буталцето на менбраната и е по-вероятно там да заяжда нещо.....
              sigpic
              Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
              156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
              147 JTDm 140-Малката манекенка
              GT- JTDm 150

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                Разгледай го добре, трябва да е на зъбчета.
                Просто се щраква и се закопчава.
                Пусни някоя снимка да не е по-различен, че във фиат форума бяха писали, че някой ги нагрявали.......
                То по принцип май там където е филтъра е по-важно да се на пръска, защото там работи буталцето на менбраната и е по-вероятно там да заяжда нещо.....
                успях да го извадя веднага щом написах,че неможе....каръшка работа....трябва да се напъне малко повечко от долната страна....първоначално ме беше малко шубе...сега го цвъкам с вд-то и съм готов....колега благодаря ти за сетен път(ти си знаеш).....
                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от KoRny Покажи съобщение
                  Колеги от 4 дни съм с моят нов Алфонсо,доволен съм от сделката и колата,но има 2-3 неща за корекция.Едно от тях е,че ми излиза грешка за високо налягане.Мотора е 136 кс,и в движение я закачах с АТС и ми излизаше тая грешка.Получава се като карам примерно на 3-та,изрежа я докъм 3-3500 оборота и преди още да превключа на 4та,дюзите ми светнат на таблото и колата спира да набира за около 3-4 секунди.Ясно ми е,че горивото се спира заради високото налягане и си свалих турбото да погледна разтоварващия клапан.Не записах точно модела на турбината,но клапана е с лостов механизъм,който явно се движи като се двигне по-високо налягане и отваря една клапа.На ръка едвам го помръдвах тва лостче,капнах му масълце на подвижните връзки,с пистолет с въздух го раздвижих,но явно толкова трябва да си е тегав,заради пружината вътре.Смених и късото маркуче до клапана,евентуално да не губи там налягането.Сглобих всичко,но при настъпване на 3-4-5та дюзите пак си присветват и колата спира да набира.Други ми казаха,че лостчето при клапана трябва на ръка да се движи и че работи на вакум,а не се задейства от високо налягане,обаче според мен точно тоя клапан си има пружина вътре и няма как от вакум да се мърда,още повече,че трябва да избута тва лостче,не да го издърпва.Преди имаше случай с Либра 1,9 жтд,същия проблем,но му размениха само някакви вакуми и колата се оправи,започна да се разтоварва.Давайте мнения,ако и при мен е от вакуми,казвайте къде са да ги прегледам и така
                  Колега, твоят мотор е с турбина, която е с променлива геометрия (TD2503 или VNT25). Тоест вместо разтоварващ клапан имаш актуатор, който управлява гоеметрията. При 136hp версията управлението е механично, като от изхода на охлюва на студената част (компресора) през един маркуч се управлява въпросния актуатор. Обикновено при този мотор, този проблем, който имаш е свързан със запекла геометрия на турбината (записва грешка P0235). Така или иначе ти си я свалял и просто е трябвало да я ревизираш - да почистиш геометрията. Разбира се там трябва да се внимава, ама има доста онлайн ръководства как се прави или пък сервизи където го правят. Актуатора е с тарирана пружина, и обикновено "прецакването" му се изразява в тенденция да омеква след време, което предизвиква по-ниско от необходимото налягане на турбината. Самият лост на актуатора, с който се управлява геометрията има възможност за регулиране, но не трябва да се пипа. Самата геометрия, когато не е запекла се движи буквално "с поглед", така че щом имаш затруднено движение на лоста или ограничено, определено проблема ти, най-вероятно е в нея. А дали ти е блокирал самия актуатор, това може да установиш само като го разкачиш. Така, че моя съвет е ревизирай си турбината (ако си наясно какво точно правиш) или я свали и я дай на някой който разбира. А и ползата от това, че все пак ще видиш състоянието и на самия турбокомпресор и ако се налага да се сменят втулки да го направиш навреме, преди да е станало твърде късно.
                  Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 22:25.
                  Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                  Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                  Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                  Alfa Romeo 156, 2.0TS

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                    Колега, твоят мотор е с турбина, която е с променлива геометрия (TD2503 или VNT25). Тоест вместо разтоварващ клапан имаш актуатор, който управлява гоеметрията. При 136hp версията управлението е механично, като от изхода на охлюва на студената част (компресора) през един маркуч се управлява въпросния актуатор. Обикновено при този мотор, този проблем, който имаш е свързан със запекла геометрия на турбината (записва грешка P0235). Така или иначе ти си я свалял и просто е трябвало да я ревизираш - да почистиш геометрията. Разбира се там трябва да се внимава, ама има доста онлайн ръководства как се прави или пък сервизи където го правят. Актуатора е с тарирана пружина, и обикновено "прецакването" му се изразява в тенденция да омеква след време, което предизвиква по-ниско от необходимото налягане на турбината. Самият лост на актуатора, с който се управлява геометрията има възможност за регулиране, но не трябва да се пипа. Самата геометрия, когато не е запекла се движи буквално "с поглед", така че щом имаш затруднено движение на лоста или ограничено, определено проблема ти, най-вероятно е в нея. А дали ти е блокирал самия актуатор, това може да установиш само като го разкачиш. Така, че моя съвет е ревизирай си турбината (ако си наясно какво точно правиш) или я свали и я дай на някой който разбира. А и ползата от това, че все пак ще видиш състоянието и на самия турбокомпресор и ако се налага да се сменят втулки да го направиш навреме, преди да е станало твърде късно.

                    Абсолютно вярно - браво за подробно написаната информациа колега. Аз също залагам за сапекла геометрия или опърлени и деформирани лопатки, ама като се отвори ще си проличи
                    sigpic
                    Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                    Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                    Comment


                    • #11
                      Мерси за поясненията,утре пак я свалям и искам първо пак да надуя с пистолет с въздух,но този път ще огранича налягането на 1-1.5 атмосфера,защото майстора като тестваше въпросния акутатор,надуваше с 7-8 атмосфери и тогава без проблеми лостчето се местеше.Доколкото съм чел за променливата геометрия,тя е откъм топлата част,за да няма значение скоростта на изгорелите газове от двигателя.Мисълта ми е като сваля пак турбото и клапана ако при подавано през малкото маркуче налягане от порядъка на 1-1.5 атмосфери си мести лостчето,значи трябва да се разглоби и да се ревизира самата турбина отвътре,а ако не се мести лостчето,трябва самият клапан да отворя и пружината ли да подменя,да почистя,смажа?
                      Alfonso 1.3 Boxersigpic EX

                      Alfonso 156 2.4 140 -new breed

                      Comment


                      • #12
                        http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #13
                          Еее това беше идеалният клип!Аз се бях заблудил,когато лостчето се задвижи виждах как една клапа се отваря на топлата част и си мислех че просто така влизат изгорелите газове по друг начин и оборотите и налягането падат,но явно лостчето като задвижи тая клапа,самата клапа е свързана с лопатките вътре...
                          Alfonso 1.3 Boxersigpic EX

                          Alfonso 156 2.4 140 -new breed

                          Comment


                          • #14
                            http://www.youtube.com/watch?v=isP2qK8P4Oc&NR=1
                            http://www.youtube.com/watch?v=Hg5FJuIBGNY&NR=1
                            Зависи с кой тип си. Аз съм с втория

                            http://www.youtube.com/watch?v=KgVrpiFfp8U&NR=1
                            Last edited by Godfather; d.m.y г., 23:29. Основание: допълнение

                            Comment


                            • #15
                              Ок,утре я отварям и почиствам нагар с обезмасляващ спрей всичко ще изчистя и дано всичко се оправи.Мерси за точните примери и отговори
                              Alfonso 1.3 Boxersigpic EX

                              Alfonso 156 2.4 140 -new breed

                              Comment

                              Working...
                              X